یزدفردا "رحمت‌اله بیگدلی: دکتر بیگدلی با اشاره به جایگاه رفیع یزدیان در ترویج علم و دین گفت: یزدی‌ها در هر جا و در هر مقامی که قرار گرفته‌اند افتخار آفریده و خدمات برجسته‌ای داشته‌اند؛ از جمله این که این سرزمین عالمان و متفکران با نفوذی در عرصه‌های مختلف علمی داشته است که بعضا در رشته‌ی خود بی‌نظیر بوده‌اند.

به گزارش سرویس انتخابات یزدفردا به نقل از روابط عمومی حزب اعتماد ملی شعبه یزد " اولین جلسه شورای سیاستگذاری و مسؤولان کمیته‌های ستاد انتخابات آیت‌الله مهدی کروبی در استان یزد در سال 1388، عصر روز دوشنبه 3/1/88 با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رحمت‌اله بیگدلی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در دفتر حزب اعتماد ملی منطقه یزد برگزار شد.


براساس همین گزارش "حمیدرضا کارگر عضو شورای مرکزی و دبیر حزب اعتماد ملی منطقه یزد ضمن عرض تبریک و شادباش به مناسبت حلول سال نو و آغاز بهار طبیعت به حضار و میهمان جلسه و آرزوی موفقیت و سربلندی برای خانواده بزرگ حزب اعتماد ملی در سال جدید، در خصوص فعالیت و عملکرد ستاد انتخابات آیت‌الله کروبی در یزد توضیحاتی ارائه کرد و از حاضران خواست که با جدیت و تلاش مضاعف نسبت به معرفی و دفاع از کاندیدای حزب همت گمارند و از هرگونه تخریب نسبت به سایر کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات اجتناب ورزند.

در ادامه،حجت‌الاسلام و المسلمین رحمت‌اله بیگدلی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ضمن ابراز خرسندی از حضور در یزد گفت: تمامی کسانی که زیبایی را درک می‌کنند حتما نسبت به یزد علاقه خاصی دارند؛ زیرا استان یزد سرزمین زیبایی‌های طبیعی و معنوی است و اگر بخواهم تعبیری در باره یزد به کار ببریم که تا حدی بیانگر ویژگی‌های خاص این دیار باشد، شاید بهترین تعبیر این باشد که بگوییم، «یزد سرزمین علم و دین است»؛ زیرا عالمان بزرگی از این سرزمین برخاسته اند که تاریخ‌ساز و علم‌آفرین بوده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: از سوی دیگر، یزد چه قبل از ظهور اسلام و چه بعد از آن همواره مهد ادیان بوده و یکتاپرستی از خصائص مردم این خطه می‌باشد و پیروان ادیان مختلف با تعامل، تساهل و تسامح و بدون درگیری و اعمال خشونت و در کنار هم زندگی کرده‌اند که این نوع مدارا و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان و فرهنگ‌ها از آرزوهای انسان در دنیای امروز است. در واقع آنچه برای انسان مدرن از آرزوهای بزرگ و چه بسا دست نیافتنی است برای مردم یزد از خاطره‌های درازمدت است. مردم یزد قرن‌هاست که این‌نوع دینداری را در درون خود پرورانده و آن را نسل اندر نسل به یادگار گذاشته‌اند.
دکتر بیگدلی در ادامه با اشاره به جایگا رفیع یزدیان در ترویج علم و دین گفت: یزدی‌ها در هر جا و در هر مقامی که قرار گرفته‌اند افتخار آفریده و خدمات برجسته‌ای داشته‌اند؛ از جمله این که این سرزمین عالمان و متفکران با نفوذی در عرصه‌های مختلف علمی داشته است که بعضا در رشته‌ی خود بی‌نظیر بوده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در ادامه با اشاره به شخصیت‌های بزرگی که از یزد برخاسته‌اند گفت: به عنوان نمونه، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمد کاظم یزدی یکی از مردان عرصه علم و عمل است که کتاب عروه‌الوثقی ایشان در میان تمامی فقها و مراجع تقلید از اهمیت خاصی برخوردار است و هر کس که مدعی فقه و فقاهت و مرجعیت تقلید باشد باید از طریق حاشیه‌نویسی بر این کتاب بی‌نظیر، علمیت خود را اثبات کند.
مدیرمسؤول هفته‌نامه بهار زنجان در ادامه گفت: یزد در عصر حاضر نیز انسان‌های فرهیخته‌ای داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به شهید محراب آیت‌الله صدوقی و مرحوم آیت‌الله خاتمی اشاره کرد که هم از لحاظ علمی و تقوی و هم از لحاظ روشن‌بینی شاخص بوده‌اند و امام راحل(ره) در خصوص این بزرگواران تعبیراتی را به کار برده‌اند که کمتر در مورد افراد دیگر به‌کار می‌بردند.
دکتر بیگدلی افزود: همچنین نمی‌توان از استان یزد سخن گفت و از حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور محبوب و فرهیخته سابق کشورمان که تأثیرات فرامنطقه‌ای داشته‌اند و امام راحل از ایشان به عنوان فرزند فاضل و متعهد خودشان یاد کردند، نامی به میان نیاورد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در ادامه به ویژگی‌های مردم یزد پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های مردم یزد به دلیل زندگی در این منطقه که شباهت‌های زیادی با اقالیم نزول وحی دارد، برخورداری از نوعی ادراک شهودی است که آنان را دوراندیش، هوشمند و اهل تشخیص بار آورده است.
این عضو هیأت علمی دانشگاه در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری دهم گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری دهم انتخاباتی فوق‌العاده حساس، پیچیده و سرنوشت‌ساز است و هرگونه سهل‌انگاری و خام‌اندیشی در خصوص آن می تواند خسارات زیادی را متوجه ملک و ملت و منافع ملی کند.
دکتر بیگدلی در ادامه با تشریح موقعیت خطیر کشور در عرصه داخلی و بین‌المللی گفت: مردم با هر گرایش فکری و سیاسی وظیفه دارند که تأملی جدی در این موقعیت خطیر کشور در عرصه داخلی و بین‌المللی و وضعیت مدیریتی کشور داشته باشند تا تصمیم درستی بگیرند. همچنین بر کلیه فعالان سیاسی و اجتماعی و روشنفکران جامعه است که به عنوان وظیفه‌ای تاریخی اهمیت انتخابات دهم را به مردم گوشزد کنند.
این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسؤولیت حساس و تاریخی اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان تا کنون هیچ‌گاه این‌چنین از گردونه تصمیم‌گیری کشور کنار گذاشته نشده و ‌این‌گونه برخوردهای حذفی را تجربه نکرده بودند، لذا مسؤولیت آن‌ها بسیار سنگین است و باید با تمام توان وارد میدان شوند و با برنامه‌ریزی اصولی، کارآمدترین گزینه را که ضربه‌پذیری کمتری نسبت به دیگر کاندیداها دارد و امکان موفقیتش در پیش‌برد پروژه اصلاحات پس از پیروزی بیشتر باشد، به مردم معرفی و فضایی را ایجاد کنند که یادآور حماسه دوم خرداد باشد.
بیگدلی در ادامه با برشمردن خصوصیات منحصر به‌فرد آیت‌الله کروبی گفت: ما معتقدیم شیخ اصلاحات بهترین گزینه برای این مبارزه نابرابر است.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: از ویژگی‌های بارز کروبی که او را شایسته ورود در این عرصه خطیر می‌کند، «بصیرت در مقام نظر و شجاعت در مقام عمل» است.

بیگدلی گفت: بسیاری از شخصیت‌ها از درک واقعیت‌های جامعه عاجزند و اندکی از آنان هم که واقعیت‌ها را درک می‌کنند، شجاعت ابراز و اعلام و موضعگیری در این زمینه‌ها را ندارند.
وی افزود: به عنوان نمونه بعد از اظهارات سردار فیروزآبادی که شائبه دخالت نظامیان در انتخابات را در اذهان دامن می‌زد، هیچ‌کس شهامت و شجاعت موضعگیری در قبال آن را در این سطح از تأثیرگذاری نداشت و فقط کروبی بود که شجاعانه و صادقانه و مشفقانه و دلسوزانه به طور رسمی و علنی به انتقاد از اظهارات سردار فیروزآبادی که مشعر به دخالت نظامیان در انتخابات بود پرداخت و فضای سنگین ایجا شده را شکست که واقعا جای تقدیر دارد.
وی در ادامه با اشاره به سوابق منحصر به فرد کروبی در میان کاندیداهای مطرح گفت: کروبی شخصیتی است که سوابق ریشه‌دار او و خانواده‌اش از جمله پدر بزرگوار و مجاهدش ملااحمد کروبی در پیروزی انقلاب اسلامی را هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند.
وی افزود: کروبی بر اصولی تکیه دارد که بنیانگذار انقلاب اسلامی بر آن تأکید داشت. کروبی این اصول را که تبلور خط اصیل امام است پذیرفته و هیچ‌گاه نخواسته نظرات خود را بر مبانی و اصول مطرح شده از سوی آن عزیز سفرکرده تحمیل کند.
بیگدلی ضمن دعوت از همه اصلاح‌طلبان به وحدت در حمایت از کاندیداتوری کروبی گفت:کروبی از حامیان راستین خط امام و بنیانگذاران اصلاحات است و برای پیروزی و تداوم اصلاحات واقعی پا به میدان گذاشته و در صورت پیروزی از همه نیروهای توانمند اصلاح‌طلب استفاده خواهد کرد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان با اشاره به اهمیت آرای خاموش جامعه و ضرورت به صحنه کشاندن آن گفت: در زمینه فعال کردن بخش خاموش جامعه که همواره مطالبات خود را داشته و معمولا به علت عدم امکان طرح و پیگیری آن از صحنه دور بوده است باید به دو نکته اساسی توجه کنیم. اول این‌که باید وضعیت موجود در عرصه مدیریت اجرایی را تشریح و خطرات ادامه آن را به آن‌ها گوشزد کنیم و آنان را از عواقب عدم حضور بر حذر داریم و دوم این‌که شخصیت و برنامه‌های آقای کروبی را به عنوان کاندیدای برجسته جبهه اصلاحات و توانمندی‌ها و سوابق ایشان را تبیین کنیم. 

گفتنی است : که شورای سیاستگذاری ستاد انتخابات آیت‌الله کروبی دراستان یزد اقدامات و رایزنی‌های فشرده‌ای را برای تشکیل ستاد مرکزی، ستادهای شهرستان‌های تابعه، ریاست ستادها، معاونت‌ها و مسؤولان کمیته‌های اجرایی و ... انجام داده و در حال برنامه‌ریزی اصولی و دقیق برای سفر آیت‌الله کروبی به استان یزد و همچنین حضور پرقدرت در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم است.
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا